16 September 2011

PILIHAN HATI

Assalamualaikum...



Kali ni nak berbicara tentang pilihan hati plak.. Aku percaya pasti setiap org mahukan pasangan hidup yg perfect kan. Saling melengkapi. Am I right ? YES ! Sebab aku pun mahukan ‘Dia’ begitu jugak.. Siapa taknak kalau dapat bakal suami yang hensem, tinggi, kaya n yg sama waktu dgnnya kan.. Kalau dah jodoh dgn org yg mcm tu, aku sendiri tak tolak.. haha.. Tapi, cukup ke dgn itu saje ?? Boleh bahagia ker ?? Bak kata Nabil, “ Lu pikir lah sendiri..” Agak-agak kan, kita nak  bakal suami yg mcm mane erk ?? Adakah seperti yg aku listkan di bawah ni ?? hehe

- TINGGI, atau yg tinggi imannya?
- HENSEM, atau yg hensem akhlaknya?
- TEGAP, atau yg tegap akidahnya?
- SEMPURNA, atau yg sempurna ibadatnya?
- COOL, atau yg cool kesabarannya?
- PUTIH, atau yg putih hatinya?
- CUTE, atau yg cute tawadduknya?
- KAYA, atau yg kaya ilmunya?
- PEMALU, atau yg pemalu kpd dosanya?
- GAGAH, atau yg gagah melawan nafsunya?

Mane satu yg kita nak ? Yg ade pakej yg lengkap ke atau yg blh sama2 bjalan ngn kita menuju ke syurga ? Tepuk dada tanye iman.. Kalau dapat yg elok rupa paras, kaya hartanya di samping sempurna akhlaknye, satu BONUS buat kita kan.. kan3.. ^o^

Walau ape pun, siapa ‘dia’ yg bakal menjadi pemilik cinta aku, aku redha n terima dengan hati yg terbuka. Kadang2 klau terlalu memilih, susah jgak.  nobody’s perfect . Cukuplah ‘dia’ dapat membimbing aku ke arah kebaikan dan menjadikan aku seorang isteri yg solehah. InsyaAllah.. Siapa aku nak meminta lebih kerna aku sendiri byk kekurangannye.. Yg pasti, jgn berputus asa dlm berdoa dan berharap agar dikurniakan pasangan yg terbaik buat kita.

i'm not looking someone by his appearance,but his manner and how his relationship to ALLAH...yup,that person that can guide me to straight path.”-from Nura Eyma

''Moga dirimu dan diriku antara intan pilihan ALLAH ,Berdoalah diriku kuat dan tabah untuk menjaga kilauanku,.Berdoalah tiada sang kumbang durjana merosakkannya sebelum yang halal tiba untukku.,Aku juga sentiasa mendoakanmu agar dalam peliharaNya sentiasa.'' *  
AL-BAQARAH : 216 *


" Cintaku ? 
hanya untuk kamu
 yg bergelar suamiku 
selepas Allah & Rasul.."

1 comment:

Cik Ija Akmal said...

cintaku juga hanya utk suamiku:)