03 October 2011

MAINAN CINTA

Assalamualaikum...

Teringat si dia yang berada jauh di mata dan jauh di hati..
huhuhu..

Cemburu ?
Bila tgk dia berbicara dgn muslimah lain..
Cemburu ?
Bila dia melayani muslimah lain..
Cemburu  ?
Bila dia bergurau senda dgn muslimah lain..
Cemburu ?
Bila dia berkawan dengan muslimah lain..
Cemburu?
Bila dia pandang muslimah lain..

Siapa aku untuk cemburu ?
Seorang yg hanya melihat dia dari jauh..
Adakah dia mengerti perasaan aku?
TIDAK !!
Hanya aku & Allah saja yg tau hati ini..

Ya !
Aku dambakan dia..
Namun..itu hanyalah sebuah perasaan..
Mungkin dia tercipta untukku & mungkin tidak..
Sekadar harapan..

Mencintai seseorang itu adalah hak kita,
namun memiliki seseorang yang kita cintai tanpa ikatan 
sah dan halal itu bukan hak kita.
Jangan pernah takut melepaskan sesuatu yang belum berhak kita miliki.
Dia pasti akan kembali seandainya Allah menjadikan
dia untuk kita miliki atau
Allah akan menggantikan dengan yang lebih baik.
Jangan pernah takut kehilangan sesuatu yang bukan hak kita.
Jadikan ini sebagai satu pegangan,
" SAYA BELUM TENTU AKAN MENIKAHI 
ORANG YANG SAYA CINTAI TAPI
SAYA AKAN MENCINTAI ORANG YANG SAYA NIKAHI ! "
- from Ija Akmal -



" Mimpi itu..keliru..
mungkin sekadar mainan tidur.."

3 comments:

Anonymous said...

insyaAllah..jika dia milikmu,pasti bertemu jua.. :)

Anonymous said...

cinta sokmo.hehe

cik TUAN ^^ said...

haruslah cinta sokmo..huhu :)