07 May 2012

MY FIRST DAY

Assalamualaikum w.b.t

Wahhh..dah lama tak mengarang cerita kt sini..
Dah berhabuk-mabuk wall aku nih..(skema punye ayat..haha)
Al maklumlah, skang sgt2 sibuk ..Yeke???Asal sempat je ko berpesbook jah??
toink2 :P
Banyak nih story yg aku nak cerita,tapi takpelah..
Satu persatu okeh..Anak i kt luar tu tunggu masa je nak teriak mtk susu..
OMG!! A.N.A.K???
:-D

OK. Let's start my story mory..
Today's my first day with
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

tadaaa..
Aisyah Batrisya in the house!!


Anak sapa la nih...?
This is my new niece..14th generation of my family.
hahaaa.. hentam jela writing aku in english..
'' ohmyenglish''
^^

Hari ni MERUPAKAN hari pertama aku menjaga dan mengasuh aisyah..
Baby yang baru masuk 3 bulan 2 hari ni anak akak aku yg keje JTMP tuh..
Disebabkan tempoh berpantang n bercuti dah tamat, dengan izinNya
aku mengambil alih tugas menjaga budak ini..
Beginilah nasih diriku yg baru tamat blajaq kt UniSZA...
Sempat jugaklah tambah lemak kt badan yg comel+gebu+gebas nih selama sebulan..
winkwinkwink
Masa berpantang,my sis yg dh hampir stahun tanam anggur yg jage si eisya ni..
Then,this my turn to take over lah..Menggantikan kak Nuyu yg tgh tunggu masa nk
p posting kat skolah after this coming school break..(skolah mane,aku pun taktau lagik..kih3)
Hamboi3,panjang pulak aku bercerita ttg sejarah yg takde kena mengena nih..
^^

Okeh..
Hari ni kak Mazni dah mula keje kt klinik kesihatan Ajil..
So,segala urusan membabitkan eisya n umah tangga nih aku yg kena buat..
Takpe,ilmu sbelum aku pulak nak masuk alam rumah tangga..
hahaaa..Berangan lagiiii..
Pagi2 dah bangun amik si kecik nih..ummi awak nak g keje dh kan..
Kakak n abg2 awk pun nk g skola jgk dgn abah..
Dah sunyi rumah,kita sambung tido balik kan dik..
huhuuu..Buruk punye prangai Cikde nih..
Pastu bangun mandikan eisya..(eisya mandi dalam sinki jer..)
Lepas mandi,pkaikan baju la kn..Dandan2 awk,sejam lamanya..
Then,bagi minum susu botol la..Pastu tidurkan eisya smule sbb Cikde nak wat keje umah n mandi..
Settle sumenye,eisya bangun..Tak sempat lagi nk brekpes..
Layan awk dulu yg byk meragam rini..Penat sgt n stress..hihiii
Nasib baik sempat jugak masak nasi n wat aym masak halia utk lunch..
Kalo tak,tak dapat la abah eisya n abg Zafan n kak Nuriy mkn kn..

Ujian hari pertama memang mencabar kesabaran aku..
Nak wat camne, si Aisyah ni byk pulak meragamnya..
Serba tak kena..Sabor jela..
Pengajarannya aku kena bykkan bersabar n bertenang kalo nk jaga
budak yg baru 3 bulan nih.. hihii
Yang pasti pengalaman itu paling berharga..
Aku baru nak masuk 21tahun, tapi alhamdulillah dah boleh handle baby yg kecik nih..
Dulu2,tau tgk je akak2 mandikan,pkaikan baju,bagi makan minum kt ank masing2.
Skang aku pulak dpt belajar wat sume tu..
Yehaaaa..suka tak terkata..walaupun  hanya pada anak buah je dulu..
Takpe..praktis2..
kwangkwangkwanggggg
Esok macam mane???
Tunggu dan lihat..

OK la, dah byk sgt yg aku duk merapu meraban..
Aisyah dah teriak tu..
''Cikde..keluarlah dari tempat persembunyian tuh,adik dah lapar!!!"
^^

Mereka 4 beradik..

Aisyah say Tata!!



Tamat sudah cerita hari pertamaku...




"Love me little...
Love me long..."




No comments: