16 June 2012

MY SECOND BFF

Assalamualaikum w.b.t

Hyep..Kali ni nak soseh-soseh pasal ape pulak? Tadi tengah-tengah syok menikmati angin petang sambil berbuai dengan Aisyah, tetiba teringat tentang talipon-talipon lama aku.. Hamboiii, bunyik macam banyak sangat je kan.. Kayo bonar akuw ni.. ngeee..So, nak sebar-sebar jugak la kat sini  walaupun tak bape nak menarik pun.. (takkesahkalokorangsukaketak).. Starting from I form 4 till now.. Agak dah bape banyak yer talipon aku ni..? Lets take a look.. *sigh

copy@Google
Ini talipon aku yang pertama aku guna time skolah dulu. Masa tu tengok kawan-kawan ada nSet, teringin jugak la nak pakai jugak walaupun tak mampu.. Baru form4 dah gediks-gediks nak pakai nSet.. So, aku bodek-bodek la abg aku cakap nak nSet..Dapat, tapi bukan hak milik kekal lagi..Share2 ngan akak aku dulu..Kira ni talipon turun-temurun la. 3 tuan pakai talipon ni.. Last sekali talipon ni hilang time aku form5. Kapten Aspuri rampas n then taktau macam mana boleh hilang..hrmmm..tapi masa tu bukan aku yang guna, my bff yg guna..Nasib2.. Miss u cikPuteh..

copy@Google
Lepas tu,aku pakai yang ni pulak. Nokia lagi..Yang ni aku pakai masa form5..Kira masa tu aku pakai 2 nSet la.. cikPuteh n N3200 ni.. Talipon ni pun abg aku yg no.3 punya..Warisan lagi..hahaa.. Aku suka sangat nSet ni sebab keypad dia bulat-bulat bujur gituw.. Ada camera n infrared + radio.. Huhu.. Zaman gigibiru belum mampu nak miliki lagi masa tu..huahuahua.. Lama jugak la bertahan talipon ni sebelum hancoss dikerjakan oleh anak buah aku.. 2008-2010..


copy@Google
Haaa... Aku sempat jugakla merasa nak pakai talipon paling antik n tahan di abad ini.. Pelik kan, patutnya aku pakai yg ni dulu pastu pakai yg sebelum-sebelum ni.. ngee.. N3310 aku wat spare je pon.. Masa dah habis SPM dulu, aku ada 2 nombor. So, kebetulan talipon ni takde sapa nak guna, aku pakai la utk nombor aku yg satu lagi tu.. Dulu kan celcom tengah hot dengan nombor2 upax, aku pun taknak ketinggalan la beli jugak.. Nombor aku yg 1st aku guna kat talipon N3200 tu.. Yang tu utk family n ehem2 (skang dah takde) n yg d atas ni utk kwn2 skolah.. Aku dah pass nSet ni kat anak buah aku pulak tahun lepas..

copy@Google
Okeh..Zaman dah semakin maju, aku pun beralih angin jugak. Pakai yg ni.. Hasil duit sendiri,aku beli Nokia 2330 classic pulak.. Yg ni aku pakai masa belajar kat U.. Setahun je aku pakai sebab akak aku nak tukar dengan dia punya..Yg kat bawah tu.. Tapi sayang, dapat kat dia terus jahanam talipon ni..huwaaa... Redha je..T_______T

copy@Google
Talipon Sony ni akak aku yang punya.Dia gediks-gediks nak tukar ngan aku punya..So,aku pakai yang ni sampai awal sem 3. Pastu tukar balik pakai Nokia2330 tu.. Dah nazak sangat aku decide nak beli yg lain pulak.. Banyak pulak duit aku ni asik nak tukar nSet je..hihihi..

copy@Google
Lepas bodek2s akak aku a.k.a majikan aku sekarang ni, dapat la beli yg ni.. Masih lagi Nokia menjadi pilihan hati.. hehe.. Aku memang suka jenama ni.. Taktau la sebab apa..Tapi talipon ni bertahan sebulan dua je.. Pastu aku tukar lagi.. hahaaa.. Ada sebab2nya kenapa aku tukar lagi..Malas dah nak citer..

copy@Google
Then, bermulalah era jenama CSL di tanganku..huhu.. Yang ni dengan tidak disengajakan aku membeli nSet ni sebab dah terdesak.. *sigh Mula-mula aku taknak beli,tapi disebabkan nSet ni dual simcard, aku rembat jela.. So, senang utk aku sumbat je nombor Maxis n Celcom aku kat cini.. Dah 2 tahun aku pakai yg merah ni, masih lagi bertahan sampai sekarang (dalamhatidahmembuak-buaknaktukarpakainokiapulak).. Sabar.. Kalo nak pakai yg lagi canggih,tunggu kau keje dulu.. T_______________T

Maka, ini sahajalah talipon-talipon yang pernah digunakan dan yg masih digunakan lagi oleh budak debab nih.. heheee.. Bagi aku, kalo dapat yg buleh guna utk calling2 n messaging2 pun dah cukup..Kalo ada camera, wifi, n lagi canggih2 tu bonus la.. Buat masa ni, aku tak pandang sgt talipon2 ni.. Kdg2 merata-rata aku campak sampaikan bateri habis pun aku wat taktau je.. Nak topup? Lagi aku malas..hahaaa.. Sekian..


*Tahniah n syabas kalo ada yg baca entry yg merapu-meraban ni sampai habis!!
* Maap kalo ada yg muntah hijau..euwwww



"Dulu Kau sgt penting!!"







No comments: